Izrael sa skokom u Egipat bez vize

Finta bez vize
Istog momenta kada sam čula da je Ryanair uveo liniju iz Budimpešte za Eilat, odlučila sam gde ćemo za zimski raspust. Eilat je ekskluzivno i skupo letovalište na Crvenom moru. Moja prijateljica je otišla odmah u oktobru i na licu mesta došla do jako zanimljivih informacija. Saznala je da su u egipatskoj Tabi ekskluzivni hoteli dosta jeftiniji a gradski bus iz Eilata, vozi do tamo 10 minuta. Problem su izlazne vize koje Izraelci naplaćuju, ali postoji finta. Ako se smestiš u krugu od 400 metara do granice, ne plaćaš ništa. Ona je otišla, platila takse za izlaz i u povratku u Izrael pokazala račun iz hotela pa su joj vratili novac. Zahvaljujući njoj, došla sam do tog podatka jer na netu nije jasno napisano. Nama se sasvim slučajno desila još bolja varijanta. Pošto sam već imala rezervisan hotel, na granici mi nisu ni naplatili te takse. Jednostavno smo prošli samo pakazavši rezervaciju.
Sada da krenem iz početka. Avion je sleteo na vojni aerodrom Ovda i odatle za 5 dolara vozi bus nekih pola sata do Eilata. Zadnja stanica mu je egipatska granica.Tu se lepo iskrcaš i pešice prošetaš preko svih mogućih kontrola. Zanimljivo iskustvo! Stigao si u Egipat i kreće vrsta prekrasnih hotela sa 5 zvezdica, koji su bar duplo jeftiniji nego u Izraelu. Ja sam izabrala Movenpick u kom smo imali polupansion za troje -60 eura. Smešna cena a predivan hotel. Najlepši od svega je koralni greben na samoj plaži. Ne moraš da plaćaš skupe izlete zbog ronjenja. Ovo ti je ispred nosa i nestvarno je lepo.

145-korale
Koralni greben ispred hotela Movenpick u Tabi
Obično na putovanjima idemo prvo u obilaske a na kraju odmor. Ovaj put sam morala da izaberem obrnuti redosled. Pošto smo putovali u subotu kada u Izraelu ništa ne radi i nemoguće je iznajmiti auto, odlučila sam se za ovu varijantu.Tri dana smo uživali u opuštanju na plaži, ronjenju, masažama i večernjim programima.
Sa nama je krenula i moja sestričina koja je bila pravo osveženje i atrakcija na večernjem nastupu derviša kada im se pridružila u vrtoglavom plesu.

Hotel Movenpick u Tabi
Timna park
Brzo su proletela tri pretopla februarska dana i uputismo se preko granice nazad u Izrael. Imali smo do busa nekih pola sata vremena i mi lagano ka granici kad tamo šok! Kolona Japanaca sa ogromnim koferima! Pošto sam velemajstor u snalaženju, priletim glavnome, izdramatiziram situaciju i čovek odmah naredi svima da nas propuste. Jedva smo se provukli pored onih koferčina ali srećom uletesmo u bus u zadnjoj minuti. Morali bi da čekamo celi sat za sledeći da ovaj nismo ulovili i sve planirano bi zakasnili.
Lepo smo se odvezli do Eilata, preuzeli auto i krenuli put Jerusalima.

Stene kao svuda na toj geografskoj širini
Uz put je veličanstveni park Timna, koji se ne sme propustiti. Krajolik sličan kao kod grobnice kraljice Hatšepsut u Egiptu. Prekrasne formacije od crvenih stena, Solomonovi stubovi, jednom rečju priroda na vrhuncu lepote.
Solomonovi stubovi
Pečurka-šta drugo

Žao mi je što nismo mogli duže da šetamo tim predelima. Morali smo da požurimo kako nam ne bi zatvorili Masadu i uz put smo čežnjivo gledali zamagljene pejzaže Mrtvog mora. Stižemo do Masade i ponovo šok – zimsko radno vreme i u 16 već zatvaraju a ne kao što piše na netu u 17 sati. Došlo mi je da plačem, ali sam ipak smislila rešenje -poranićemo u povratku i opet doći.

dav
Sante soli
mde
Mrtvo more

Sada smo dobili idealnu priliku da sidjemo do mrtvog mora. To je, moglo bi se reći, nemoguća misija. Osim odredjenih mesta gde se plaća ulaz, sve ostalo je ogradjeno. Očajno smo gledali kako da se dokopamo obale i u jednom trenutku opazimo neki auto koji se probija kaldrmom i mi brzo za njim. Super! Sišli smo do obale. Mladi par iz auta je došao tu da roštilja a mi smo uživali u nestvarnom osećaju plutanja. Sante soli, grumenje, kristali i nestvarne boje zalaska sunca koje ti je za ledjima. Ne vidiš ga, već samo njegovu reminiscenciju u nekoj izmaglici i čežnjivom koloritu. Tamo se moram opet vratiti!

Lepota plutanja
Ulećemo u Jerusalim, gužva, haos i jedva pronalazimo smeštaj koji sam izabrala u Palestinskom delu El Šeik. Lepa kuća, blizu stari grad, parking za auto i preljubazni domaćini. Kud ćeš lepše! Sutradan konačno pokret u osvajanje Jerusalima.

Seven arches hotel

Crkva groba device Marije

Crkva Pater noster u Getsimanskom vrtu

Jerusalim- hrana za dušu

Prva na putu nam je bila Maslinova gora sa crkvom uspenja, Getsimanskim vrtovima, crkva Marije Magdalene i grob Marije majke Hristove . U toj šetnji ugledamos grčku crkvu i naše ljude sa vodičem gde ulaze unutra. Lepo se mi njima pridružimos i neplanirano smo bili počašćeni obilaskom i te crkve.

Grčka crkva i manastir na Maslinovoj gori

Polako smo se primakli Lavljoj kapiji obuzeti onim veličanstvenim osećajem kada koračaš istorijom. Stari grad, via Dolorosa, Aja Aksa, Zid plača, šarmantni sokaci puni svakojakih drangulija. Linkovi za pobliže upoznavanje sa pomenutim zdanjima u starom gradu:

.wikipedia.org/wiki/Al_Aksa,

Pogled na Al Aksu i zid plača-jedini preostali od Solomonovog hrama.

Kafići, čajnice, mirisi i novi neobični ukusi. Jedva sam čekala da probam pravi humus.

Izabrali smo jedan restoran u Armenijskom kvartu za degustiranje tipičnih jela.

Maca u saksiji restorana

Došli smo konačno i do crkve svetoga groba. Neopisiva gužva! U tom razgledanju, spustili smo se duboko do neke pećine i tu sam doživela bliski susret treće vrste.

Silazak u pećinu gde je pronadjen krst

Ja kao poznati pragmatik, ateist a istovremeno maštar i vernik, doživela sam takvu navalu plača od iznenadne tuge i teskobe. Noge su mi postale kao od olova i nisam mogla da se vratim nazad. Sela sam šokirana na stepenice a moji su mi se smejali misleći da se foliram. Sutra smo ponovo došli na isto mesto i opet isti osećaj. Ostalo mi je nerazjašnjeno to stanje, sve do odlaska na Paros i obilazak crkve stotinu vrata. Isti osećaj! Konačno sam istražila i saznala da je i tu bila Helena, Konstantinova majka sa povratka iz svete zemlje odakle je nosila sveti krst. Bura ih je nanela na Paros. Reinkarnacija ili šta drugo- ostade mi veliko pitanje!

Zid plača

Posle tužnih osećaja, stignemo do zida plača i tu umalo ne umrem od smeha! Mi odemo na žensku stranu zida, prigrlimo ga i pomolimo se. Nastavimo ka muškoj da sačekamo mog muža i kad smo ga videle sa kapicom naslonjenog na zid u zdušnoj molitvi, bilo je neodoljivo ne slikati ga.

Gaja na zidu plača

Svaki pokušaj da udjemo u Aja Aksu je bio neuspešan jer imaju određeno vreme za posete, a mi smo stalno naletali ili u vreme molitve ili nekog plicijskog časa! Uglavnom, samo smo joj se divili iz daljine. Slike ispod, prikazuju Cardo nekad i sad. To je u rimsko doba bila središnja ulica oivičena kolonadama, gde se sve dešavalo, od tržnice do šetališta. Forum je uvek bio u blizini.

Slika Carda od nekad
Cardo sad

Dan je euforično odmakao i morali smo taksijem u stan jer su nas noge izdale.Čekao nas je nastavak sutra. Jerusalim je čudo i mislim da ga svaki čovek mora videti bar jednom u životu. Ujutru smo krenuli, kao što sam već pomenula, ponovo u crkvu Hristovog groba. Opet isti osećaj u pećini gde je Helena pronašla krst!

Crkva Hristovog groba

U istoj crkvi su me naterali da čekam u redu skoro jedan sat da bi ušli u prostor gde je Hristov grob. Kada konačno uđeš i taman se spremaš da klekneš, oni već viču „Next“. Apsolutno razočaravajuće i žao mi je bilo izgubljenog vremena. Pošto smo tog dana krenuli autom planirajući izlet van grada, iznenadili smo se da uopšte nije bio problem za parkiranje ispod zidina starog grada. Šetnju smo nastavili do palate kralja Davida.

Davidova palata
David kao strastveni svirač lire

Ideja da odemo do Vitlejema nam se nije ostvarila jer u te delove teritorije možeš ići samo taksijem. Odlučili smo da skoknemo do glavnog grada i Sredozemnog mora. Gužva na putu nas je i od tog cilja razmašila i skrenuli smo u Jafu koja je u predgrađu Tel Aviva.

Jaffa biskvit

Veoma staro, romantično mesto. Ulični svirači još lepše upotpunjuju tu atmosferu.

Sumrak u Jaffi

Uživanje u zalasku sunca smo upotpunili večerom u jednoj grčkoj taverni. Bilo je više lokalnih specijaliteta nego grčkih ali se mi krasno ispričasmo sa vlasnikom, kao strastveni obožavaoci Grčke.

Pogled na Tel Aviv iz Jaffe

Ipak smo se u odlasku provozali ulicama Tel Aviva i ostavili ga za neki drugi put. Ogroman grad i kako smo čuli Meka za provod.

Masada i povratak u Eilat

U rano jutro. krenuli smo put Masade i medju prvima se ukrcali na gondolu. Masada je sveto mesto Izraelaca i tu njihovi vojnici polažu zakletvu.

20170224_082427
Masada

Priča o Masadi je spoj divljenja i grozote. Jevreji su radije izabrali da umru nego da postanu robovi Rimljanima. Pošto je samoubistvo u jevrejskoj veri zabranjeno, vođa Eleazar je žrebom izabrao desetoricu koji su pobili svo stanovništvo i na kraju jedni druge. Samo je jedan morao da izvrši samoubistvo. Ostavili su i sakrili dve žene i petoro dece, da svedoče da nije išlo za očaj već hrabrost i borbu za slobodu. Rimljani su doživeli gorku pobedu!

Skrivalište jedinih preživelih

Do vrha mnogi pešače. Odozgo je fascinantan pogled na predele koji vas podsećaju na mesečevu površinu. Mrtvo more nam je tog ranog jutra blještalo zajedno sa istočnim suncem.

Gondola do Masade
Pogled sa vrha na pešački put
Šetnja Masadom

Ponovo smo morali da požurimo jer je bio petak i do određenog vremena smo trebali vratiti auto. Konačno stigosmo u Eilat, da se i njemu malo posvetimo. Izabrala sam simpatičan hotelčić tik do autobuske stanice sa koje ćemo sutradan na aerodrom .

Eilat

Pravo iznenađenje je ova mala metropola na jugu Izraela. Grandiozni hoteli svih svetskih poznatih lanaca, aerodrom u sred grada i avioni vam proleću iznad glava. Plaže uredjene, kupača koliko hoćete ali boja mora me uopšte nije oduševila. Crveno more ipak više oduševljava podvodnim svetom.

20170225_103220
Promenada uz obalu Eilata

Problem smo imali u potrazi za restoranima jer se već svi pripremaju za šabat i skoro ništa ne radi. Slučajno smo prisustvovali sceni spontanog plesa turista Jevreja i oduševili se melosom koji je tako melanholičan. Naravno, kakva bi to turistička Meka bila kad ne bi imala muzičku fontanu. Fascinantna je!

Magična muzička fontana

Blizu su vam i Jordan i Egipat. Strašno me vuklo da bi skoknuli do Petre ali tu ne bi mogli izbeći vize. Zato sam Petru ostavila za sledeći februar i svoju novu turu po Jordanu.

Plutanje u dvoje je najlepše

Finansijski vam je uvek isplativije da se sami organizujete. Ovo putovanje nas je koštalo 1200 eura za troje sa apsolutno svim troškovima od vožnje do aerodroma, parkinga na istom, hrane, ulaznica, benzina, rentanja auta, luksuznog i odličnog smeštaja! Apsolutno nećete naći ni najjeftiniju agenciju za te pare! Izrael je destinacija koju moram dovršiti i sigurno ću mu se vratiti.

9 mišljenja na „Izrael sa skokom u Egipat bez vize

1. Baš sam uživala čitajući!!! Merkamo već poslednjih godina te krajeve, posebno Jordan, ali do sada se ta tura nije ostvarila. Kako ti se dopao lokalni humus? Ima li značajnije razlike u ukusu od onoga što se može naći kod nas?

Sviđa mi se

1. Ja upravo finaliziram krug po Jordanu gde idemo februara.Treba iskoristiti iz Budimpešte jeftine letove. Dugo sam sanjala o Petri i usliši mi želju Ryanair.Humusa ima više vrsta i svi su specifični.Inače obožavam istočnjačku kuhinju i te krajeve.Jedva čekam na istok Turske,samo još muža da ubedim😁

Sviđa se 1 person

2. Samo na aerodromu u Akabi se dobija besplatna viza.
    Postoji finta i za prelaz Eilat/Aqaba ili ako se dolazi iz Egipta, ali potrebno je proveriti.
    Pozdrav iz Jordana!

Sviđa mi se

1. Hvala za informacije, da sam to znala možda bi skočili do Petre iako bolje Jordan sam za sebe. Ionako smo imali malo vremena za Izrael,još puno toga na severu bih obišla. Sada 16.2. idemo za Jordan i baš ćemo ga lepo obići.Od Jeraha do Akabe i sve uz put. Ako imate kakav savet biće nam dobrodošao, u Amanu imamo hotel blizu rimskog teatra. Autom idemo, ovaj put cela porodica!

3. Uzivala sam citajuci tvoj putopis.Meni je to zeljena destinacija.Ja sam starija,a moji vrsnjaci su vrlo nepokretni,tj.lenji.Volela bih ako postoji neko organizovanje ,tj.da se udruzi par ljudi koji vole putovanja.Mozda mi mozes pomoci.Pozdrav Mirjana.